De helicoptervlucht begon onze wandeling

6 november 2017 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Gisterenavond wisten de mensen van het cafe in Makarora ( echt zo'n cafe dat in Amerikaanse films ziet. Benzinepomp voor de deur, grote openhaard eenvoudige counter meer erg lekker eenvoudig eten) ons al te vertellen dat dinsdag er geen helecoptervluchten zouden zijn i.v.m.de wind en regen. Dus zijn we maandag na het ontbijt rond 10.00 uur naar het bureau van de organisatie gelopen en daar zeiden ze dat we wel vandaag als laatste rond 11.30 uur de hele tocht bestaande uit een helicoptervlucht een wandeling van 3 uur en terug met de jetboot konden doen. Wij blij dus snel al onze kleren gezocht en een lunch en na een koffie gingen we de lucht in. Ælse voorin en hij genoot. Na ca 40 minuten weden we aan de grond gezet en begon onze wandeling. In het begin ging het nog wel maar op het pad lagen erg veel rotsen dus je moest goed opletten waar je je voeten zet. Daarnaast steeg het pad ook nog aardig  en wilde Ælse nogal eens even rusten voor zijn benen. De boot zou rond 15.00 uur vertrekken maar even voor 15.00 uur waren we nog niet bij het bordje waarop zou staan "nog 15 minuten naar de boot". Maar gelukkig kwam een van de mannen vsn de organisatie naar ons toe gerend en vroeg hoe het ging, nou hij kon wel zien niet zo best na wat walkie-talkie overleg ging de boot met de andere mensen weg en voor ons zou een helicopter komen. Dus we hoefde ons niet te haasten, nou dat lukte Ælse ook echt niet meer hij was echt op.

Een leuke bijkomstigheid voor mij was dat ik nu terug voorin de helicopter mocht zitten en dan heb je wel een schitterend uitzicht. Bij terugkomst voelde Ælse zich gelukkig wat beter ( want ik had me wel grote zorgen over hem gemaakt) en wilde toch zelf naar onze b&b rijden 6 m verderop.

Daar zouden we een diner krijgen. We werden daar erg hartelijk ontvangen door de heer des huizes die was blijven steken in de 60sties en iedere keer zei " take it easy man relax" en dan gaf hij Ælse weer een klap op zijn schouder en dat dus twee dagen lang. Maar we hebben twee heerlijke 3 gangen diners gehad en ook ontbijt met eieren.