Via Waitomo naar Auckland

27 november 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag van de oostkust naar de westkust gereden voor een bezoek aan de glimwormen grot. Het zijn kleine wormpjes ca 3 cm lang die een soort web maken  van draden die licht geven waardoor muggen enz er naar toe vliegen en die eten ze dan op. 1 mggetje per maand hebben ze nodig en ze leven 9 maanden. Het hele plafond van de grot is met lichtjes maar helaas je kan het niet fotograferen. Maar het was leuk om te zien. Daarna door naar Auckland want we wilden toch meer dan 1 dag hebben om alles tebekijken. Voor onze volgende B&B die in het zuiden van het eiland is komen we er toch langs. We staan op eencamping dicht bij het centrum van Auckland, maar Auckland is groot en uitgestrekt en heeft 1,4 miljoen inwoners heel Nieuw Zeeland heeft 4,6 miljoen en op het noordereiland wonen 3,2 miljoen. We gaan met de bus naar het centrum en om alle bezienswaardigheden te zien maken we gebruik van de hop on hop of bus. We stappen uit bij de eden garden voor een lekkere lunch in een mooi park waar het lekker rustig is en daarna zijn we in een oud boutiekwijkje Parnell village geweest met leuke kleine zeer luxe winkeltjes en heb die unieke zeer luxe handgemaakte leren rugzak  van ruim 500 dollar toch maar niet gekocht.

Daarna door naar the sky city tower om Auckland ook vanaf 220 meter 60 verdiepingen hoog en die lift doet er maar 14 seconden over. We hebben de stad helemaal rondom gezien  maar als je direct door de glazenvloertegels naar beneden kijkt dan is het toch wel eng waarna weer naar beneden gezoefd en nog een dinner in de stad en weer terug naar de camping. Maar we zaten nog maar net in de bus of ik merkte dat ik mijn telefoon in het restaurant had laten liggen dus wij eruit, de chauffeur zei dat we in de volgende bus konden stappen en dat hij het aan zijn collga door zou geven. Dus wij op een holletje naar het restaurant die had mijn telefoon en weer naar de volgende bus. Deze buschaufferu wist echter van niets dus we hebben onss hele verhaal wel 3 keer moeten vertellen en toen mochten we toch mee.