Naar Harwoods hole

17 november 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

In de reisgids las ik dat er dichtbij motueka een weg was naar het Abel Tasmanië NP waar je uitkwam bij een parkeerterrein waar vandaan je een eenvoudige wandeling van 1 uur naar Harwoods hole kon maken. Een 167 meter diepe gleuf. Gelukkig wilde Ælse ook wel weer wandelen. Dus wij vandaag naar het parkeerterrein. Toen we van de SH60 afdraaiden bleken we nog ruim 11 km over een smal grindpad te moeten gaan, wij nog geinen dat hadden ze er wel even bij mogen zetten. Rond 11 uur begonnen we aan de makkelijke wandeling die voor 1/3 deel echt niet makkelijk was want we moesten over behoorlijk veel rotsen klimmen maar het was wel leuk en daar aangekomen waren 2 mannen aan het kletteren maar het hole was zo intens groot dat je er ook niet goed een foto van kon maken maar wij hadden een leuke wandeling hebben heerlijk in het zonnetje gepicknickt en daarna weer diezelfde weg terug met 3 tegenliggers maar net op plekken waar we wat ruimte hadden gelukkig. Daarna ben ik nog naar fruittelers gaan kijken welk fruit ze verbouwen en ik zag appelen en kiwi's en de rest moet ik nog uitzoeken met de gemaakte foto's.