Van Wellington naar de Bay of Plenty

23 november 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we rond 9 uur van ons hotel vertrokken richting Bay of Plenty waar we overmorgen weer een B&B hebben. Onderweg zijnwe iin een Hollandse molen geweest en de lokale bibliotheek had een grote tentoonstelling over Nederlandse mensen in hun provincie en stad Foxton. Daarna door naar een plaatsje Ohakune vlak bij het Tongariro NP. Daar zijn 3 slapende vulkanen, mount Ruapehu ca 2900 meter hoog. Het is een vreemd idee dat de berg waar sneeuw op ligt kan gaan uitbasten.

Vandaag (datum) zijn we naar Mount Puapehu gereden ca 30 minuten van de camping vandaan. Het is daar nog stiller dan in de zomer in La Plagne, alleen touristen en 2 mannen die met onderhoud bezig waren. Daarna zijn we doorgereden naar Whakapapa skifield ook in  het NP (World Heritage Site) daar staat bij het begin van de berg een chateau waar rong 1950 een kleine uitbarsting achter het kasteel plaatsvond (dat hadden we in Wellington op een film gezien) vooral de asregen was enorm. Van daaruit kon je allerlei wandelingen maken (korte en lange) maar Ælse zijn benen wilden niet dus zijn we na15 minuten gestopt en hebben er wel geluncht.

Daarna door gereden naar Taupo (Lake Taupo) daar hebben we twee nachten op de camping gestaan en even lekker weinig gereden. 23/11 hebben we 30 minuten naar de Craters of de moon geweest en heerlijk in het zonnetje langs allerlei fumerrollers en onderaardse rommelende modderpoelen, je hoorde ze wel maar we zagen ze niet. Daarna naar het strand aan het meer waar ik tussen de zwarte zwanen pootje heb gebaden. Toen bleek er een stroomstoring te zijn in Taupo en die heeft tot 19.30 geduurd. Dus inplaats van de campingkeuken hebben we onze eigen gasjes gebruikt. Daarna was er nog net tijd om de wasmachine en droger te gebruiken zodat alles weer    Schoon was.

24/11 Zijn we naar Wai - O - Tapu (Termal Wonderland) gegaan want om 10.15 uur zou daar een geiser 20 meter hoog spuiten, en omdat we daar rond 9.30 moesten zijn en ook nog 40 minuten daar naartoe moesten rijden stonden we vroeg op helaas bij het starten bleek onze accu leeg dus snel iemand van de camping gehaald voor hulp en gelukkig waren we op tijd weg. De geiser was geweldig ze legden precies uit hoe het werkt . Uitleg later

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade