De rail trail

26 oktober 2017 - Alexandra, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen relaxed opgestaan en om 8.45 naar Bike it now in Clyde gereden. Daar werken echte stoere mannen/vrouwen dus wordt je met how die enz begroet je krijgt net nog geen joviale klap op je schouder. Het weer is gelukkig goed want gisteren heeft het de hele dag geregend.

We kregen twee goede fietsen Ælse een e-bike en ik een gewone na een uitgebreide uitleg hoe we moeten rijden en dat we de kruisings vooral te voet moesten oversteken zo ook de tunnels gingen we in een busje (foto) en werden we ca 50 minuten rond gereden voordat we op de start van onze tocht aankwamen ondertussen was het al ca 10.30 uur. Maar de zon scheen lekker en dus smeerden we ons nog maar eens een keertje in, want dat schijnt hier heel belangrijk te zijn. Het was een fijne fietstocht van ca 63 km maar doordat we in het begin bij elke bezienswaardigheid uitgebreid stopten en rondliepen, foto's maakten en ook nog uitgebreid koffie met 3 stukken taart hebben gegeten. Ook hebben we in Ophir  een heel klein dorpje en een restaurantje ( bleek later een duur minstens 1 michielin ster restaurant te zijn zowel qua prijs als gerecht ) Daardoor moesten we op het eind aardig doorfietsen om voor 17.00 uur binnen te zijn