De vogeldierentuin

4 november 2017

Vanmorgen rustig opgestaan in een camping van Queenstown en naar de vogeltuin aldaar gegaan. Even voor 11 uur waren we daar en om 11 uur was er een show. Het begon met een wood digeon ( houtduif xl)  die rakelings over de hoofden van de mensen vlogen daarna een uil en als laatste een falcon.

• De Amerikaanse zooloog vertelde er allerlei informatie bij. Toen kwam er een opgezette Kiwi, want de Kiwi is een nachtvogel en erg schuw. Hij liet zien waar de knobeltjes van zijn vleugels nog zitten en dat zijn veren een soort haren zijn geworden. Daarna kwam er een uitleg over de natuurlijke vijand van de loopvogels de possum. Een soort wasbeertje uit australie die mensen naar NZ hadden gehaald om er een farm mee te beginnen maar toen dat niet liep hebben ze de hokken open gezet zodat de dieren in de vrije natuur moesten overleven. Hoewel ze van origine vleeseters zijn zijn ze in NZ karnivoren geworden en aten veel jonge kiwi's en kiwi eieren. Rond 12 uur was er het voeren van de kiwi's. Daar de hokken donker zijn en de kiwi bruinig was het niet mogelijk om hem te fotograferen maar wij hebben er twee in het donker zien bewegen. Daarna zijn we door naar Wanaka gereden.