Wandelen naar de zeehonden

14 november 2017 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag rustig opgestaan en uitgebreid ontbijt en daarna naar Kaikoura gereden en daar aan de kust de auto geparkeerd en gawandeld naar een rots formatie waar de zeehonden heerlijk lagen te luieren.  Met wat klauter werk kon je op een meter of 3 a 4 meter van ze komen. Daarna naar een clif gelopen en toen nog naar een rotsformatie van bovenaf een heleboel zeehonden gezien erg leuk en het wandelen gaat weer goed. Daarna gelunched bij een stationnetje dat nu vooral dienst doet als whale informatie centrum. Hoewel er het hele jaar door walvissen bij Kaikoura zitten kun je ze vanaf de kust helaas niet zien. Daarna naar het museum gereden waar allerlei informatie verzameld was over de eerste walvisvaarders van Kaikoura en de haven en de mensen t/m de aardbeving van vorig jaar er wonen ca 2100 mensen in het dorp/stadje. Daarna aan de nieuwe haven die ook niet meer gebruikt wordt de visdagschotel gegeten en weer terug naar onze b&b gereden. Morgen gaan we wee richting de oostkust en wat noordelijker ( raar hoor voor ons is dat eigenlijk zuidelijker.