Zwemmen met de dolfijnen

13 november 2017 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Gisterenavond kregen we ons ontbijt voor morgen mee omdat we hier tussen 8-10 kunnen ontbijten en wij al om 7.40 weg moeten. We kregen een heerlijke grote bak met versfruit, kiwi,druiven, aardbeien, mango, meloen en ananas met griekse yochert en brood met zoetigheid.

Even over 8 uur waren bij de encounter (organisatie van onze tocht) ik kreeg een heel dik wetsuit waarmee je ook blijft drijven en zwemvliezen en een snorkel en bril. Daarnavolgde er een instruktie filmpje en gingen we naar een bus die ons naar de boot bracht.

In het filmpje kon je zien dat voor de kust van Kaikoura een hele diepe gleuf van 2 km zit die zorgt dat er veel plankton is daardoor zijn er weer heel veel vissen en dolfijnen om ze op te eten. De dolfijnen zitten er het hele jaar .

Na ca 30 minuten varen zagen we de eerste dolfijnen en daarna werden het er meer totdat het sein gegeven werd dat we in het water mochten. Toch wel eng in zo'n grote zee. Maar ik had een plankje en daarna moesten we vooral in het water veel geluid maken want dat vinden dolfijnen leuk dus iedereen liet van zich horen en de folfijnen zwommen om je heen soms 1 maar ook 3 of meer op nog geen 2 meter afstand ( zie foto's). Z zo'n pak is best wel zwaar en het snorkelen vind ik ook wel moeilijk maar wel heel leuk dus na enige tijd ging ik weer aan boord en daarna kwamen da andere ook. Je kon je lekker afspoelen met warm water en je droge kleren aan doen. Voor mij was het een hele bijzondere belevenis.